Aktuelle Publikationen

Hammerstein, S., König, C., Dreisörner, T., & Frey, A. (2021). Effects of COVID-19-Related School Closures on Student Achievement-A Systematic Review, Frontiers in Psychology, 12, 746289. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.746289

Brysbaert, M., Bakk, Z., Buchanan, E. M., Drieghe, D., Frey, A., Kim, E., Kuperman, V., Madan, C. R., Marelli, M., Mathôt, S., Svetina, D., & Yap, M. (2020). Into a new decade [Editorial]. Behavior Research Methods. Advance online publication. https://doi.org/10.3758/s13428-020-01497-y

Frey A. (2020). Computerisiertes adaptives Testen [Computerized adaptive testing]. In H. Moosbrugger & A. Kelava (Hrsg.), Testtheorie und Fragebogenkonstruktion (3. Aufl., S. 501‑524). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-61532-4_20

Frey, A., Spoden, C., Fink, A., & Born, S. (2020). Kompetenzorientierte individualisierte Hochschulklausuren und deren prüfungsrechtliche Einordnung. eleed, 13. Verfügbar unter: urn:nbn:de:0009 5-51197

König, C., Khorramdel, L., Yamamoto, K., & Frey, A. (2020). The benefits of fixed item parameter calibration for parameter accuracy in small sample situations in large-scale assessments. Educational Measurement: Issues and Practice. https://doi.org/10.1111/emip.12381

König, C., Spoden, C., & Frey, A. (2020). An optimized Bayesian hierarchical two-parameter logistic model for small-sample item calibration. Applied Psychological Measurement, 44, 311–326. https://doi.org/10.1177/0146621619893786.

Die Gesamtliste der Publikationen ist hier als Download verfügbar.

Einen Überblick über die Publikationsstatistiken erhalten Sie auf Google Scholar und Research Gate.


Aktuelle Vorträge

Frey, A. (2020, November). Understanding the full potential of computerized adaptive testing for large-scale assessments. Presentation at the OECD Education and Skills Forum.

Frey, A., & Fink, A. (2020, March). Kontinuierliche Kalibrierung mit Berücksichtigung von Itempositionseffekten bei internationalen Large-Scale-Assessments [Continuous calibration taking item position effects into account in large-scale assessments] [Presentation]. Kolloquium Methoden der empirischen Bildungsforschung, Hirschegg, Austria.

Frey, A., Fink, A., & Spoden, C. (2019, June). Consideration of item position effects in CAT with the continuous calibration strategy [Paper presentation]. International Association for Computerized Adaptive Testing (IACAT) Conference, Minneapolis, USA.

Frey, A., Fink, A., & Spoden, C. (2019, September). Berücksichtigung von Itempositionseffekten beim computerisierten adaptiven Testen mit der kontinuierlichen Kalibrierungsstrategie [Consideration of itemposition effects in computerized adaptive testing with the continuous calibration strategy] [Presentation]. 14. Tagung der Fachgruppe Methoden und Evaluation der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Kiel, Germany.

Frey, A., & Hartig, J. (2019, September). Methodenentwicklungen zu Anwendungen der Item-Response-Theorie in verschiedenen diagnostischen Kontexten [New methods for applications of item-response theory in different diagnostic contexts] [Symposium]. 14. Tagung der Fachgruppe Methoden und Evaluation der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Kiel, Germany.

Die Gesamtliste der Vorträge ist hier als Download verfügbar.