Current Publications

Ulrich, I., Wenzel, S.F.C., Schulze-Vorberg, L., Scherer, S., & Schaper, N. (in press). Lernen mit digitalen Medien. In R. Kordts-Freudinger, N. Schaper, A. Scholkmann & B. Szczyrba (Hrsg.) Handbuch Hochschuldidaktik. Stuttgart: utb.

Wenzel, S.F.C., Krille, C., Fabriz, S., & Horz, H. (2020). Adaptive formative E-Assessments in der Lehrer*innenbildung. In K. Kaspar, M. Becker-Mrotzek, S. Hofhues, J. König, D. Schmeinck (Hrsg.) Bildung, Schule, Digitalisierung (S. 190-196). Münster: Waxmann 

Engelhardt, L., Naumann, J., Goldhammer, F., Frey, A., Wenzel, S. F. C., Hartig, K., & Horz, H., (2020). Convergent evidence for validity of a performance-based ICT skills test. European Journal of Psychological Assessment, 36, 269–279. https://doi.org/10.1027/1015-5759/a000507

Türktorun, Y. Z., Wenzel, S. F. C., Mordel, J., Scherer, S. & Horz, H. (2019). Allgemein-wissenschaftliche Methodenkompetenzen erfassen und Fehlkonzepte aufdecken: Entwicklung und Anwendung eines Wissenstests in der Psychologie. die hochschullehre, 5, 661-678.

Frey, A., Spoden, C., Goldhammer, F., & Wenzel, S. F. C. (2018). Response time-based treatment of omitted responses in computer-based testing. Behaviormetrika, 86, 243. https://doi.org/10.1007/s41237-018-0073-9

The complete list of publications is available here.


Current Talks

Manek, J., Türktorun, Y., Wenzel, S. F. C., Mordel, J., & Horz, H. (2019, September). Selbsteingeschätzte Kompetenzen in der Studieneingangsphase – Homogenisierung von Wissensständen durch Wissenszuwachs. Vortrag auf der Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (paEpsy), Leipzig, Deutschland.

Wenzel, S. F. C. & Spoden, C. (2019, August). 21st century technology-based formative and summative assessments in higher education. Organized Symposium at the 18th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Aachen, Germany.

Krille, C., Wenzel, S. F. C., Bengs, D., Kroehne, U., Fabriz, S., Libbrecht, P., Goldhammer, F., & Horz, H. (2019, August). Development of a formative adaptive assessment and implications for its use in teacher education. Paper presented at the 18th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Aachen, Germany.

Wenzel, S. F. C., Krille, C., Fabriz, S., Kröhne, U., Goldhammer, F., Bengs, D., Libbrecht, P. & Horz, H. (2019, April). Implementing Formative Adaptive Assessments Based on Item Response Theory in Higher Education. Paper presented at the 2019 Meeting of the American Educational Research Association (AERA), Toronto, Canada.

Spoden, C. & Wenzel, S. F. C. (2019, Februar). Methodische Entwicklungen, Akzeptanzbefunde und Implementationsstrategien zu computerbasierten, formativen und summativen Assessments in der Hochschul- und Erwachsenenbildung. Symposium auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungforschung (GEBF), Köln.

The complete list of talks is available here.