Publikationen

Publikationen in Zeitschriften, Tagungsbänden und Büchern

Varol, Y. Z., Weiher, G. M., Fabriz, S., Stehle, S.,  Krille, C. & Horz, H. (2021). Lehrkräftegesundheit und digitale Kompetenz (nicht nur) während Corona. SchulVerwaltung, 7-8, 200-205.

Türktorun, Y. Z., Weiher, G. M. & Horz, H. (2020). Psychological detachment and work-related rumination in teachers: A systematic review. Educational Research Review, 100354. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2020.100354

Türktorun, Y.Z., Wenzel, S.F.C., Mordel, J., Scherer, S. & Horz, H. (2019). Allgemein-wissenschaftliche Methodenkompetenzen erfassen und Fehlkonzepte aufdecken: Entwicklung und Anwendung eines Wissenstests in der Psychologie. die hochschullehre, 5, 661-678.

Türktorun, Y.Z., Fabriz, S., Mihmat-Jakubzyk, S., Schulze-Vorberg, L. & Horz, H. (2018). Das Potenzial von WBTs in der Hochschuldidaktik nutzen. In B. Berendt (Hrsg.), Neues Handbuch Hochschullehre (Rn. L 1.39). Berlin: Raabe.

Vorträge und Posterpräsentationen (letzte 5 Jahre)

Weiher, G. M., Türktorun, Y. Z. & Horz, H. (2021, April 9–12). Teachers’ sleep and work-related rumination and their effect on fatigue in times of COVID-19 [Roundtable Session]. AERA Annual Meeting Virtually.

Tuerktorun, Y. Z., Weiher, G. & Horz, H. (2020, Apr 17 - 21) The Role of Psychological Detachment and Supervisors' Feedback and Reflection in Teacher Education [Roundtable Session]. AERA Annual Meeting San Francisco, CA http://tinyurl.com/wnd3ncc(Conference Canceled)

Manek, J., Türktorun, Y., Wenzel, S. F. C., Mordel, J., & Horz, H. (2019, September). Selbsteingeschätzte Kompetenzen in der Studieneingangsphase – Homogenisierung von Wissensständen durch Wissenszuwachs. Paper präsentiert auf der paEpsy-Tagung, Leipzig, Deutschland.

Türktorun, Y. Z. & Weiher, G. (2019, May). The Role of Psychological Detachment During Non-Work Time. A Systematic Review. Poster presented at the 19th Conference of the European Association of Work and Organizational Psychology, Turin, Italy.

Türktorun, Y. Z., Wenzel, S. F. C., Mordel, J., Scherer, S., Kuchta, K. & Horz, H. (2018, September). Falsches Vorwissen als Stolperstein zu Studienbeginn und die Wichtigkeit, Misconceptions aufzudecken: Ein Tool für Lehrende in der Psychologie. Paper presented at the 51st DGPs Conference, Frankfurt am Main, Germany.

Scherer, S., Türktorun, Y. Z., Weiher, G., Beitler, L., & Trumpold, K. (2017, May). The Influence of Resilience on Situational Challenges Handling Customer Stressors and Emotional Demands. Poster presented at the 18th Conference of the European Association of Work and Organizational Psychology, Dublin, Ireland.

Scherer, S., Weiher, G., Türktorun, Y. Z., Beitler, L., & Trumpold, K. (2017, May). The Role of State and Trait Mindfulness in Emotional Labour. Considering Different Emotion Regulation Strategies. Poster presented at the 18th Conference of the European Association of Work and Organizational Psychology, Dublin, Ireland.

Türktorun, Y. Z., Scherer, S., Beitler, L., Trumpold, K., & Horz, H. (2017, May). The Impact of Emotional Competence on Situational Emotional Exhaustion as a Consequence of Customer Stressors: A Multilevel Study. Paper presented at the 18th Conference of the European Association of Work and Organizational Psychology, Dublin, Ireland.

Türktorun, Y. Z., Weiher, G., Ullrich, M., Knuth-Herzig, K., & Horz, H. (2016, December). Do prior beliefs and prior knowledge affect how we read? Reading texts on controversially discussed topics - An eye tracking study. Paper presented at EARLI Conference Special Interest Group 27 for Online Measures of Learning Processes, Oulu, Finland.

Türktorun, Y. Z., Scherer, S., Beitler, L., Trumpold, K., & Horz, H. (2016, September). Was dem Dienstleister hilft, wenn der Kunde König ist. Die Rolle Emotionaler Kompetenzen als Ressource. Paper presented at the 50th DGPs Conference, Leipzig, Germany.

Türktorun, Y. Z., & Weiher, G. (2015, January). Einfluss von Vorwissen und Überzeugungen auf das Leseverhalten. Eine Eye-Tracking Studie. Poster presented at Goethe-Universität Methodenwoche - Methodenausbildung in den Sozialwissenschaften, Frankfurt, Germany.