Veröffentlichungen und Kongressbeiträge

Jenderek, K., Vollmeyer, R. & Püttmann, A. (2011). To keep the golden mean - curvilinear relationship between interest and physics performance. Paper presented at the 14th EARLI Biennial Conference, Exeter.

Püttmann, A., Wibbing, S. & Vollmeyer, R. (2011). Die Reise zum Mond. Motivation und Flow beim Lernen mit einem Grafikprogramm. Poster bei der 13. Fachtagung Pädagogische Psychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Erfurt.

Püttmann, A., Vollmeyer, R. & Reuter, S. (2010). Auswirkungen der Aktivierung von Stereotype threat beim Physiklernen. Vortrag auf dem 47. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Bremen.

Püttmann, A., Vollmeyer, R. & Imhof, M. (2009). Informing about Stereotype Threat improves Females performance in a physics program. Paper presented at the 13th European Conference for Research on Learning and Instruction, Amsterdam.

Vollmeyer, R., Püttmann, A. & Imhof, M. (2009). How to improve women's performance in physics through stereotype threat. In N. A. Taatgen & H. van Rijn (Eds.), Proceedings of the 31st Annual Conference of the Cognitive Science Society (pp. 1471-1476). Austin, TX: Cognitive Science Society.

Vollmeyer, R., Püttmann, A. & Imhof, M.(2009). How to Improve Women’s Physics Performance through Instructing Stereotype Threat. Poster presented at the Conference of Cognitive Science, Amsterdam.

Püttmann, A. (2009). Selbst reguliertes Lernen mit Multimedia im Physikunterricht. Saarbrücken: Südwestdeutscher Verlag für Hochschulschriften.

Püttmann, A. & Vollmeyer, R. (2008). How to reduce gender effects in learning physics. Paper presented at the 11th International Conference on Motivation, Turku.

Püttmann, A. (2008). Selbst reguliertes Lernen und Motivation beim Lernen mit einem Physikprogramm unter Einsatz von Multimedia. Vortrag beim Doktorandenkolloquium zum Thema Pädagogisch-Psychologische Trainings- und Interventionsforschung, Gießen.

Püttmann, A. & Vollmeyer, R. (2007). Geschlechtsunterschiede beim selbst regulierten Lernen in einem Physiklernprogramm am PC. Vortrag auf der 11. Fachtagung Pädagogische Psychologie, Berlin.

Püttmann, A. & Vollmeyer, R. (2007). What happens during the learning process? Paper presented at the 12th European Conference for Research on Learning and Instruction, Budapest.

Püttmann, A. & Vollmeyer, R. (2006). Gender Differences in Self-regulated Learning with a Computer Program in Physics. Paper presented on the 10th International Conference on Motivation, Landau/Pfalz.

Beierlein, C., Bachmann, G., Püttmann, A. & Vollmeyer, R. (2005). Aktuelle Motivation, Flow-Erleben und Lernleistung beim Lernen mit SPSS. Poster bei der 10. Fachtagung Pädagogische Psychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Halle.